محمدحسين کريمي پور ـ رييس کميسيون کشاورزي و صنايع تبديلي اتاق بازرگاني و صنايع و معادن ايران ـ در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، با بيان اين مطلب افزود: براي ضبط و فرآوري پسته تر در ايران در حال حاضر نسبت به سال‌هاي گذشته بهتر عمل مي شود.
وي اذعان كرد: بايد آفلاتوکسين پسته را کاهش و آلودگي پسته در باغات را حل کرد ولي هنوز براي رفع آلودگي پسته در باغات کاري انجام نشده است.
وي بيان كرد: يکي از مسائل اصلي پسته در کشور برابر بودن قيمت پسته سالم و ناسالم است که بايد قيمت پسته سالم از ناسالم بيشتر باشد.
کريمي پور ادامه داد: طرح کريدور سبز، نقاط خطر در مسايل توليد پسته را مشخص مي کند به طوري که مي توان با اجراي اين طرح پسته سالم را توليد کرد.
وي با اشاره به اين‌که پسته توليدي در طرح کريدور سبز بين 300 تا 800 تومان در هر کيلو از پسته معمولي گرانتر است، اظهار كرد: طرح بسته حمايتي از پسته بزرگترين قدم در سالم سازي اين محصول است.
رييس کميسيون کشاورزي و صنايع تبديلي اتاق بازرگاني و صنايع و معادن ايران خاطر نشان کرد: نقش واسطه‌ها و دلالان در زنجيره کالاهايي که مفيد نيستند منفي است و بازرگانان داخلي و صادر کنندگان جزء اصلي صنعت پسته به شمار مي روند.